Re: cvs server

From: Jimmy Selgen (none@jsn--devlix.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 15 Feb 2004 - 20:10:19 CET

Subject: Re: cvs server
From: Jimmy Selgen <none@jsn--devlix.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Date: Sun, 15 Feb 2004 20:10:19 +0100

On Sun, 2004-02-15 at 18:37, Lasse Stig Thomsen wrote:
> Hejsa.
>
> Jeg er kommet i den situation hvor at jeg til et projekt på IHA faktisk
> kunne se det smarte i at have en CVS server kørende til at lave vores
> versions styring af source og dokumentation.
>
> Det store problem er hvordan jeg skal gribe det an. Jeg har pt en server
> stående med OBSD 3.4 i386 og jeg har prøvet at google løs efter
> forklaring til hvordan dette gøres under OBSD og jeg har pt endnu ingen
> kunnet finde. så jeg er lidt på herrens mark.
Uden at vide det helt store om OBSD vil jeg da formode at du bare skal
installere cvs (evt. via ports), og så tilføje følgende i
/etc/inetd.conf (fra inetd.conf på freebsd 5.2):

cvspserver stream tcp nowait root /usr/bin/cvs cvs
--allow-root=/your/cvsroot/here pserver
cvspserver stream tcp nowait root /usr/bin/cvs cvs
--allow-root=/your/cvsroot/here kserver

forskellen på pserver og kserver kan du kigge i 'man cvs'.

husk at køre en cvs init på din cvsroot.

/Jimmy