Re: Gemme image af sin boks

From: Christian Laursen (none@xi--borderworlds.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 12 Feb 2004 - 21:40:53 CET

To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Gemme image af sin boks
From: Christian Laursen <none@xi--borderworlds.dk.lh.bsd-dk.dk>
Date: 12 Feb 2004 21:40:53 +0100

madsen999@mailme.dk writes:

> Står snart overfor at skulle lave et par identiske bokse. Kunne man
> egentligt ikke gemme et image af boksen, og komprimere det

Jo, gå i single user mode og lav fx. et image tar pr. partition på dit
system.

> Derefter kunne man måske finde en eller anden diskette/CD der kunne starte
> en eller anden emergency shell med NFS og så lave en dd if=/nfs of ....

Jeg kan anbefale fixit cd'en samt netcat til formålet. nc binarien(!) fra
pakken til 4.9-RELEASE virker fint hvis man lægger den i /tmp, når man har
startet fixit. (fixit er muligvis kun en FreeBSD ting.)

NFS er ikke noget jeg bruger, men det kan man sikkert også, hvis man har
den slags lyster.

--
Med venlig hilsen
    Christian Laursen