Re: pkg_add og pkg_install

From: Morten Liebach (none@m--mongers.org.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 06 Feb 2004 - 12:02:48 CET

Date: Fri, 6 Feb 2004 12:01:48 +0059
From: Morten Liebach <none@m--mongers.org.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: pkg_add og pkg_install

On 2004-02-06 11:34:51 +0100, Lasse Stig Thomsen wrote:
> Jeg har netop opgraderet min laptop til OBSD 3.4 og jeg har samme med
> det opdateret mit ports træ via cvs så jeg har nyeste.

Hvilket tag brugte du? Hvis du brugte OPENBSD_3_4 til din system source
så *skal* du også bruge det tag til dit ports træ. Det er ikke som i
FreeBSD hvor man altid skal hente HEAD af ports uanset hvilken FreeBSD
version man bruger, så til OpenBSD 3.4 henter man ports træet med 'cd
/usr; cvs -danoncvs@favourite.openbsd.org/mirror checkout -rOPENBSD_3_4
ports'.

> når jeg så er ved at installere noget via ports så får jeg denne fejl
> lige inden den er færdig:
>
> pkg_create: unknown option -- A
>
> Vel den fejl fandt jeg via google en løsning på jeg skulle blot nuppe
> sourcen til pkg_add via cvs og så compile det. Som skrevet så gjort,
> problemet at jeg efter HVER pakke skal geninstallere pkg_add via
> sourcen. Nogle der kan fortælle mig hvorfor?

Det er en fejl, og jeg er næsten helt sikker på det er din fejl, ikke
OpenBSDs. Current og stable kan *ikke* blandes i OpenBSD.

Med venlig hilsen
                                 Morten

--
http://m.mongers.org/ || See headers for more info.