Re: Apache og rotatelogs

From: Anders Dyekjaer Hansen (none@anders--dyekjaer.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 05 Feb 2004 - 15:26:33 CET

From: "Anders Dyekjaer Hansen" <none@anders--dyekjaer.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Apache og rotatelogs
Date: Thu, 05 Feb 2004 15:26:33 +0100

Yeps,

Problemet var at jeg gerne ville køre statistik på mine httpd-access.log
filer. Det er bare lidt tricky når man roterer disse filer. Der er en del
løsninger til dette på nettet men jeg endte med at gøre følgende:

Benytte mig af cronolog til at lave en ny fil hver måned:
CustomLog "|/usr/local/sbin/cronolog
/var/log/httpd/domain.com/httpd-access.log.%m" combined

Herefter har jeg et lille script der køre statistik programmet på
httpd-accessfilen.log.<dennemåned>.
Inden den gør dette checker den dog om filen
httpd-access.log.<tidligeremåned> findes og hvis den gør så kører den
statitik på denne og sletter den.

Ellers tak for hjælpen.

Mvh,
Anders