pf og freebsd

From: Allan Wermuth (none@alw--sdf-eu.org.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 09 Dec 2004 - 11:01:42 CET

Date: Thu, 9 Dec 2004 10:01:42 +0000
From: Allan Wermuth <none@alw--sdf-eu.org.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: pf og freebsd

Hej

Jeg har beslutttet, at benytte pf på min FreeBSD 5.3 Release, og har derfor læst kap.
24.4 i FreeBSD Handbook. Jeg kan se, at der er to måder at implementere pf. Enten loader
man modulerne ved at tilføje f.eks. følgende til rc.conf:

pf_enable="YES"
pf_rules="/etc/pf.conf"
pflog_enable="YES"
pflog_logfile="/var/log/pflog"

Eller også kan man kompilere kernen med følgende:

device pf
device pflog
device pfsync

Er det ligegyldigt hvilken måde man implementere pf på under FreeBSD?
Er der perfomancemæssige forskelle?

Jeg ved, at nogle stykker her på listen har en del erfaring med pf, så jeg vil
meget gerne høre hvad i anbefaler?

mvh

--
Allan Wermuth