Re: Mount Linux disk under FreeBSD

From: Michael Knudsen (none@e--molioner.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 07 Dec 2004 - 19:28:56 CET

Date: Tue, 7 Dec 2004 19:28:56 +0100
From: Michael Knudsen <none@e--molioner.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Mount Linux disk under FreeBSD

Quoting Joachim Bondo (bsd@bondo.net):
> Jeg har eksperimenteret med mount, men kan ikke få Linux-disken
> mountet. Disken er midlertidigt sat på som slave på IDE1 (DVD-drevet er
> master), systemdisken er master på IDE2. Jeg har prøvet med kommandoer
> som 'mount -r -t ext3 /dev/ad1s1a /tmp/disk', men får 'mount:
> /dev/ad1s1a: No such file or directory'. Lister jeg /dev, er der ingen
> ad1* filer.
>
> Hvordan gør jeg? Er ext3 det rigtige filsystem at bruge? Kan det
> overhovedet lade sig gøre.

Saa vidt jeg kan se paa den 5.3, jeg har adgang til, kender mount(8)
ikke til ext3 som noget saerligt. Du skal nok bruge `-t ext2fs'. Paa
OpenBSD bliver non-OpenBSD-partitioner nummereret startende fra `i'
eller foerste efterfoelgende, hvis `i' er brugt til en OpenBSD-
partition. Maaske er der stadig noget i den stil i FreeBSD.

Held og lykke,
mvh. Michael.

--
Winter meant the coming of the lazy wind, which couldn't be bothered to
blow around people and blew right through them instead.