Unix baseret mailkonto

From: Allan Wermuth (none@alw--it-service.sdu.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 06 Dec 2004 - 09:27:38 CET

Subject: Unix baseret mailkonto
Date: Mon, 6 Dec 2004 09:27:38 +0100
From: "Allan Wermuth" <none@alw--it-service.sdu.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>

Hej

Jeg har en arbejdsgiver, hvor man desværre har valgt at bruge Exchange mailserver.
Jeg har et behov for, at anvende et unix baseret mailsystem, hvor man kan logge på
via ssh, og f.eks. bruge mutt som mailklient.

Behovet skyldes primært min aversion mod Microsoft Exchange og Outlook. Endvidere
vil det i nogle tilfælde være praktisk med en privat konto, som ikke er styret af
min arbejdsgiver, og placeret bag virksomhedens mailgateway.

At installere en mailserver, og placere den et eller andet "sted ude i byen", synes
jeg er lidt overkill, når der kun er behov for en enkelt konto, så jeg har søgt på
nettet, via google, for at finde en udbyder som tilbyder en sådan form for mailkonto,
men har indtil videre kun fundet diverse webhoteller.

Er der nogen her på listen, som er bekendt med nogen, som tilbyder den form for mail-
konti med ssh adgang til serveren?

mvh Allan Wermuth