Harddisk problemer

From: Torben Sørensen (none@ts--interactive.as.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 28 Apr 2004 - 10:32:06 CEST

Subject: Harddisk problemer
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
From: "Torben Sørensen" <none@ts--interactive.as.lh.bsd-dk.dk>
Date: Wed, 28 Apr 2004 10:32:06 +0200

Hej folks

2 x DISK = WD raptor 10000 rpm SATA
(http://www.midtdata.dk/asp/bestil/ProduktInfo.asp?model=WD360GD)

Jeg sad i aftes og skrev lidt på nogle dokumenter i StarOffice og pludselig
lød der et "tik" fra disken og systemet blev låst.
Jeg bootede maskinen via reset knappen og skulle manuelt køre fsck.... nu
kom følgende beskeder som jeg ikke ved hvad er:

EXCESSIVE DUP BLKS I=2569717
CONTINUE [yn]

og senere...

INTERNAL ERROR: dups with -p

og senere endnu...

BAD/DUP FILE I=nogle_tal OWNER=ROOT MODE=nogle_tal

Der er nu oprettet en masse lost+found på diverse partitioner, som
indeholder (tror jeg) lost inodes... er det ikke?
Hvad er DUP?
Har jeg en dårlig disk?
Hvordan kan man se om disken indeholder bad-sectors?

Med venlig hilsen
Torben Sørensen
Web/Domino udvikler
Par No 1 - interactive a|s