Re: make buildworld

From: Claus Guttesen (none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 20 Apr 2004 - 22:32:29 CEST

Date: Tue, 20 Apr 2004 22:32:29 +0200 (CEST)
From: Claus Guttesen <none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: make buildworld
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

> Det var da utroligt hvor det driller i dag. Jeg har
> nu kørt en cvsup med
> src-all med succes. Jeg er så gået i single-user
> mode som der står i
> håndbogen og kørt en
>
> make buildworld
>
> ERROR: Repuired proxy user is missing, see
> /usr/src/UPDATING.

Jeg læser altid i /usr/src/Makefile, for at huske i
hvilken rækkefølge, ting skal udføres.

make buildkernel
make buildworld
make installkernel

genstart PC'en i enkeltbruger-modus, _ikke_ 'shutdown
now', som blot bringer dig i enkeltbruger-modus, men
'shutdown -r now'.

Grunden til at genstarte er for at teste, om kernen i
det hele taget vil boote.

Hvis kernen kan boote, skal du mounte alle lokale
filsystemer (hvis du ikke har alt i én stor partition)
med 'mount -a'. Dette mounter både /tmp, /var, /usr
osv.

mergemaster -p
make installworld
mergemaster

Mergemaster kan være et meget vigtigt skridt, da dette
nogen gange vil opdatere diverse scripts etc. I dette
tilfælde, vil 'mergemaster -p' sandsynligvis lægge
brugeren til.

Nægter den stadigvæk, står der en forklaring i
/usr/src/UPDATING, hvordan proxy-brugeren/gruppen
tilføjes.

Håber det hjælper.

Claus

Yahoo! Mail (http://dk.mail.yahoo.com) - Gratis: 6 MB lagerplads, spamfilter og virusscan