(problem løst) afvikling af CGI-scripts via Apache?

From: Dan (none@dte--mail.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 27 Sep 2003 - 14:45:46 CEST

From: Dan <none@dte--mail.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@BSD-Dk.dk
Subject: (problem løst) afvikling af CGI-scripts via Apache?
Date: Sat, 27 Sep 2003 14:45:46 +0200

Hej igen til alle,

Det lykkedes mig at få hul igennem til awstats nu.
Problemet skyldes min egen miskonfiguration af httpd.conf (det gør det nok ofte).
Da jeg svarede Axel kom jeg til at tænke på om den sti som refereres til i httpd-error.log virkelig eksisterer:
[Sat Sep 27 14:19:24 2003] [error] [client 192.168.0.5] script not found or unable to stat: /usr/local/home

Det gør den ikke ! jeg oprettede derfor /usr/local/home og prøvede igen at afvikle first.pl via browseren. Jeg fik stadig en "404" men da jeg kiggede i httpd-error.log havde fejlmeddelelsen ændret sig en smule:
[Sat Sep 27 14:19:24 2003] [error] [client 192.168.0.5] script not found or unable to stat: /usr/local/home/dte

Nu faldt brikkerne på plads !
I min httpd.conf er stien til cgi-bin sat op til:
/usr/local/home/dte/public_html/cgi-bin/
Når local/home ikke eksisterer er det jo naturligt at den ikke kan finde scriptet ;o)

efter oprettelse af en symbolsk link fra /usr/home til /usr/local/home virker det hele :o)

Så det var tydeligvis en begynderfejl der virkelig vil noget!
Jeg må vist ha' været temmelig træt da jeg sad og lavede det ;o)

Med venlig hilsen,
Dan Eckberg