Re: afvikling af CGI-scripts via Apache?

From: Dan (none@dte--mail.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 27 Sep 2003 - 14:30:25 CEST

From: Dan <none@dte--mail.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@BSD-Dk.dk
Subject: Re: afvikling af CGI-scripts via Apache?
Date: Sat, 27 Sep 2003 14:30:25 +0200

> Hej
> Jeg kan ikke se hvad der er galt, men jeg bruger selv
> Awstat.
> Jeg har valgt at køre det igennem cron, hvor jeg hvert
> kvarter (jeg følger
> med det meste af dage) kører både awstat.pl og
> awstst_buildstaticpages.pl.
> Dette betyder at du ikke får statistikken "on the fly", men
> den kan være op
> til 14 minutter gammel.
> Derudover har jeg valgt at smide httpd-logfilen væk hver
> gang, da det ellers
> [...]

Tusind tak Axel!

Jeg må give dig ret i at det nok vil være smart at smide loggen væk lidt ofte for ikke at drukne maskinen i arbejde. Jeg har dog kun en brøkdel af det antal besøgende du beskriver, derfor vil det efter min mening være lidt omsonst at lade awstats opdatere flere gange om dagen og det er også derfor jeg ville lade awstats generere statistikken "on-the-fly" sådan at jeg kan få en opdateret statistik når jeg beder om det og kun når jeg skal bruge det. Men jeg takker for dit cronscript, det er jo ikke umuligt at min side med tiden får flere besøgende ;)

Jeg er dog ret sikker på at det er min apache der volder problemer, - jeg kan ganske enkelt ikke få den til at æde cgi-scripts'ne og den sti der vises i min httpd-error.log synes meget mystisk idet /usr/local/home faktisk slet ikke eksisterer på min maskine (!).

Ellers mange tak for svaret Axel :)

Med venlig hilsen,
Dan Eckberg