Re: ufs og ufs2

From: Poul-Henning Kamp (none@phk--phk.freebsd.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 22 Oct 2003 - 12:21:39 CEST

To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: ufs og ufs2
From: "Poul-Henning Kamp" <none@phk--phk.freebsd.dk.lh.bsd-dk.dk>
Date: Wed, 22 Oct 2003 12:21:39 +0200

In message <none@20031022101621.GC8130--tetard.starbsd.org.lh.bsd-dk.dk>, Phil Regnauld writes:
>Claus Guttesen

> Hvad giver newfs -U -b 16384 -f 2048 ?

> Meget dårlig idé.

> UFS1 vil bruge mindre plads, tror jeg (PHK) ? Men ikke så meget.

Inodes er halvt så store.

Har du overvejet hvor mange inodes du har brug for ? (check -i
parameteren til newfs).

Specielt med så store filsystemer koster det dyrt i fsck-tid at
have dobbelt så mange inodes som du har brug for.

--
Poul-Henning Kamp       | UNIX since Zilog Zeus 3.20
phk@FreeBSD.ORG         | TCP/IP since RFC 956