Re: Forøge størrelsen på /var i OpenBSD 3.3

From: Anders Soendergaard (none@anders.soendergaard--nokia.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 22 Oct 2003 - 11:43:43 CEST

Subject: Re: Forøge størrelsen på /var i OpenBSD 3.3
From: Anders Soendergaard <none@anders.soendergaard--nokia.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Date: Wed, 22 Oct 2003 11:43:43 +0200

On Wed, 2003-10-22 at 11:27, ext Allan Jensen wrote:
> Generelt synes jeg OpenBSD dokumentationen er ret tynd og det
> er ret svrt at finde svar p sprgsml i deres dokumenter. Men det kan vre
> det bare er noget jeg skal vende mig til.
Jeg synes at OpenBSD dokumentationen er noget af det bedste
i BSD verdenen, men det er måske smag og behag.

<sarkasme>
Det første hit på www.google.com/bsd når man søger efter
changing partition size, beskriver situationen meget godt.
(http://archives.neohapsis.com/archives/openbsd/2002-02/1641.html)
</sarkasme>

Sagt på en anden måde: Der er ikke umiddelbart nogen let måde
omkring det. Så det du skal gøre er som artiklen beskriver:
1. Backup, 2. lav filsystemet så det passer, 3. restore

Det er muligt der findes et af de hersens nymodens partitionerings-
værktøjer, som kan klare det uden at røre data. Jeg kender ikke nogen,
og hvis jeg gjorde, ville jeg stadig starte med en backup!

Mvh,

--
/Anders