Re: Linux vs. BSD benchmark

From: Jesper Louis Andersen (none@jlouis--mongers.org.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 19 Oct 2003 - 14:05:33 CEST

From: "Jesper Louis Andersen" <none@jlouis--mongers.org.lh.bsd-dk.dk>
Date: Sun, 19 Oct 2003 14:05:33 +0200
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Linux vs. BSD benchmark

Quoting Phil Regnauld (regnauld@starBSD.org):

> ... og hvorfor der ikke var 4.8/4.9-RC med (da han tester
> alligevel 2.4/2.6). Jeg undrer mig også over OpenBSD's perf...

Et bud kunne vaere at OpenBSD ikke fokuserer paa at optimere hastighed
men fokuserer paa korrekt kode. Et andet bud kunne vaere deres W^X
support, der nok skal goere ondt visse steder. Et tredie bud kunne
vaere nogen af deres randomization-stunts for at goere det svaert
at gaette paa ting. Et fjerde bud kunne vaere at Theo har et delay
i kernen og en underhaandsaftale med Intel.

Spoergsmaalet er om det er en fornuftig maade at bruge sin kerne paa
naar man lige vil have 10k+ fildescriptorer, threads, whatever. Og det
er det ikke.

Spoergsmaalet er ogsaa om det i virkeligheden betyder noget at
``min kerne er hurtigere end din kerne''. Det goer det for personer
saa unge at de hoerer hjemme i boernehaven eller vuggestuen.

Og endelig er der spoergsmaalet om hvorvidt en kerne er stabil og
det selvsagt er noget svaerere at maale paa end 10k+ you-name-it.

***

NetBSD ranten gaar selvfoelgeligt paa 1.6.1 er en -stable, naar man
nu arbejder paa en -current med masser og gode optimeringer i.

***

Naah, rm -f $BAD_MEASUREMENTS

--
j.