Re: CVsup? hvordan og hvorledes...

From: Dennis Kjær Jensen (none@signout--signout.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 15 Oct 2003 - 22:20:43 CEST

From: Dennis Kjær Jensen <none@signout--signout.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: CVsup? hvordan og hvorledes...
Date: Wed, 15 Oct 2003 22:20:43 +0200

> Jeg har en webserver kørende (Freebsd 4.8) stable, jeg ønsker løbende
> at opdatere mig programmer såsom apache osv. så hackere såvidt muligt
holdes væk.
> Men jeg ønsker ikke at der skal opstå konflikter i og med at man
opdaterer et
> program som ikke er bagudkompatibelt og derfor ikke kan arbejde sammen
med er andet.

> I andre ord ønsker opdateret Freebsd 4.8 stable box, med løbende
opdaterede
> programmer, hvordan skal jeg gribe det an?
Jeg har skrevet en guide der ligger på
http://freesbee.dk/howtos/SiGNOUT/cvsup.html

Den beskriver cvsup og FreeBSD delen. Til opdatering af apache og andre
ports kan jeg varmt anbefale at du installerer portupgrade
(/usr/ports/sysutils/portupgrade)
Men... Læs (og forstå) man-siden til den inden du kører den. Og huske
backup af dine data inden du kaster dig ud i at opgradere dine
applikationer.

Ja. Backup :)

... Dennis