CVsup? hvordan og hvorledes...

From: clas@edbzonen.dk
Date: Wed 15 Oct 2003 - 20:50:35 CEST

Date: Wed, 15 Oct 2003 20:50:35 +0200 (CEST)
Subject: CVsup? hvordan og hvorledes...
From: clas@edbzonen.dk
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

Jeg hørt lidt her, og læst andre steder at CVsup er genialt til at
holde ens free(bsd) box opdateret...

Det lyder meget fint, men freebsd.org håndbog - som jeg har benyttet
mig af mange gange, har desværre ikke kunne hjælpe mig i min situation.

Jeg har en webserver kørende (Freebsd 4.8) stable, jeg ønsker løbende
at opdatere mig programmer såsom apache osv. så hackere såvidt muligt holdes væk.
Men jeg ønsker ikke at der skal opstå konflikter i og med at man opdaterer et
program som ikke er bagudkompatibelt og derfor ikke kan arbejde sammen med er andet.

I andre ord ønsker opdateret Freebsd 4.8 stable box, med løbende opdaterede
programmer, hvordan skal jeg gribe det an?

(Jeg kan under ingen omstændigheder leve med at der opstår 'nedetid', forårsaget af
CVsup (ikke selve CVsup processen, men evt. efterfølgende software stridigheder!))

hvis man antager at jeg opdaterer mit system, vil der være mulighed for 'restore' -
så man i tilfælde af ikke funktionelle opdateringer kan genetablere ens tidligere
system?