Re: Problemer med genstart af anoncvs

From: Michael Knudsen (none@e--molioner.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 15 Oct 2003 - 15:35:06 CEST

Date: Wed, 15 Oct 2003 15:35:06 +0200
From: Michael Knudsen <none@e--molioner.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Problemer med genstart af anoncvs

Quoting Allan Jensen (unik1971@hotmail.com):
> Efter jeg har opdateret src og ports vil jeg f?lge
> http://www.openbsd.org/faq/upgrade-minifaq.html pkt. 1.5. Hele den sm?rer
> skal jeg vel k?rer hver gang. Hvor tit er det fornuftigt at k?re alt dette?

Du skal kun bruge de punkter, der er nye.

> Og sammenlignet med FreeBSD er der b?de "make buildworld" og "make
> installworld". I OpenBSD er der kun en "make build". Laver den b?de build
> og install?

`make' svarer til `buildworld' (tror jeg nok, bruger ikke FreeBSD)
`make build' svarer til `installworld' (same)

> Nej det vidste jeg ikke. Jeg ved ikke helt om der er forskel p? udviklings
> m?den hos OpenBSD og FreeBSD, men da FreeBSD 5.0 lige var kommet ud, gik

Jeg ved ikke, hvordan FreeBSD releaser. OpenBSD laver et release per halvaar.
Nogen maa meget gerne komme med en bemaerkning om FreeBSD, saa vi anre kan
laere noget.

> jeg igang med at installerer den p? 2 maskiner. Efter jeg noget tid og jeg
> skulle tilf?je nogle funktioner fik jeg problemer. Jeg fik s? afvide at der
> var en fejl i 5.0 s? jeg skulle hellere bruge 4.9 eller 5.1.
> S? jeg er lidt varsom med bare at installere det nyeste af det nyeste.

Meget fornuftigt. Jeg har nu koert snapshots i lang tid. OpenBSD 3.4 er paa
vej, saa snapshots er stort set 3.4. Det er Solidt Nok[tm], og du skal
alligevel lave en binaer opgradering, naar du skal videre fra 3.3.

--
`Have you any last words?'
YES. I DON'T WANT TO GO.