Re: Opteron vs. Itanium (WAS: FreeBSD og itanium 2)

From: Poul-Henning Kamp (none@phk--phk.freebsd.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 28 Nov 2003 - 12:55:39 CET

To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Opteron vs. Itanium (WAS: FreeBSD og itanium 2)
From: "Poul-Henning Kamp" <none@phk--phk.freebsd.dk.lh.bsd-dk.dk>
Date: Fri, 28 Nov 2003 12:55:39 +0100

In message <none@20031128095105.789.qmail--web14102.mail.yahoo.com.lh.bsd-dk.dk>, =?iso-8859-1?q?C
laus=20Guttesen?= writes:
>Hej igen.
>
>Fik læst på de mange fine indlæg der var. PHK nævnte
>noget om PMS, så ét af dem var vist nok et
>trusse-indlæg.
>
>Det lader til at konlusionen er:
>
>1. Itanium har fremtiden for sig.

Det tror jeg du misforstod: I teorien har Itanium fremtiden for sig,
i praksis ser den ret dødfødt ud.

>a. Hvad har folk købt af bundkort til Opteron?

RioWorks HDAMA

>b. Installérer man i386-delen af FreeBSD til Opteron?

Ja, det kan du godt, men hvis du vil have 64bit skal du vælge amd64
ISO'en.

>c. Har man en følelse af relativ performance mellem
>Opteron og Xeon?

Der er lavet mange benchmarks rund omkring, brug google.

Jep :-)

--
Poul-Henning Kamp       | UNIX since Zilog Zeus 3.20
phk@FreeBSD.ORG         | TCP/IP since RFC 956