Re: FreeBSD og itanium 2

From: Poul-Henning Kamp (none@phk--phk.freebsd.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 28 Nov 2003 - 00:01:37 CET

To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: FreeBSD og itanium 2
From: "Poul-Henning Kamp" <none@phk--phk.freebsd.dk.lh.bsd-dk.dk>
Date: Fri, 28 Nov 2003 00:01:37 +0100

Vi er ikke uenige, jeg sagde jo netop "I teorien" :-)

>Opteron finder jeg heller ikke specielt interessant. [...]

Opteron er ikke bare "den næste CPU", men vel at mærke "bare den næste
CPU som Intel nægtede og fortsat nægter at levere".

Derved er den specielt interessant fordi den rokker ved den ellers
meget ensidige prisdannelse i markedet.

Hvorledes og hvordan CPU'en _faktisk_ leverer varen er jo inderligt
ligegyldigt for langt de fleste af dem der køber dem, der er det
blot pris+performance+feature der er afgørende.

Men _at_ den leverer varen er der ikke tvivl om, alene det faktum
at Intel kom væltende ud med deres "P4 Emergency Edition" er bevis
nok :-)

--
Poul-Henning Kamp       | UNIX since Zilog Zeus 3.20
phk@FreeBSD.ORG         | TCP/IP since RFC 956