Re: SV: Smart gateway med FreeBSD?

From: Soeren Thing Andersen (none@soeren--thing.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 26 Nov 2003 - 18:03:30 CET

Date: Wed, 26 Nov 2003 18:03:30 +0100 (CET)
From: Soeren Thing Andersen <none@soeren--thing.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: SV: Smart gateway med FreeBSD?

On Wed, 26 Nov 2003, Niels Wahlgreen Kristiansen wrote:
> Så vidt jeg kunne forstå eksisterer der et modul til OpenBSD, som
> giver mulighed for at brugerne skal authenticeres når de åbner en
> webside og først derefter får de adgang gennem firewall'en, men jeg
> er sikker på at der er andre på denne liste som ved meget mere end
> mig om det.

Der er nok authpf du tænker på. En login-shell, der åbner firewallen for
din IP mens shellen er åben. Du kan ikke bruge shellen til noget
udover at åbne firewallen.
http://www.openbsd.org/cgi-bin/man.cgi?query=authpf

Der var en artikel på deadly.org om en web-baseret løsning for ikke så
længe siden: http://deadly.org/article.php3?sid=20030827091850

/Thing.