Re: Streaming af mp3 på lokalnetværk??

From: Jens Fallesen (none@jens--fallesen.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 17 Nov 2003 - 20:15:38 CET

Date: Mon, 17 Nov 2003 20:15:38 +0100 (CET)
From: Jens Fallesen <none@jens--fallesen.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Streaming af mp3 på lokalnetværk??

On Mon, 17 Nov 2003, Allan Jensen wrote:

> Jeg tænker på, at det skulle forgå sådan, at man som LAN bruger i ejendommen
> kunne gå ind på en lukket (brugernavn + password beskyttet) intranet side,
> hvor man kunne vælge hvilke numre man ville høre på sin egen computer og det
> derefter ville blive streamet ud til computeren. Men kan derved ikke kopiere
> mp3 filerne til sin egen computer og der sker derved heller ikke nogen
> distribution af musikken.

Man kan nu sagtens kopiere musikken til sin egen computer med passende
software.

> Er dette lovligt??

Da du streamer uden for egen husstand, er du at sammenligne med en
radiostation. Det vil være lovligt, men du skal have en aftale med KODA om
betaling af et (u)passende beløb. Ring eller skriv til KODA for at høre
nærmere.

--
Jens Fallesen  <none@jens--fallesen.dk.lh.bsd-dk.dk>