Re: IBM X225 (Serverraid SCSI)

From: Rasmus Brøgger (none@Rasmus.Brogger--uni-c.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 12 Nov 2003 - 16:12:22 CET

Date: Wed, 12 Nov 2003 16:12:22 +0100
From: Rasmus Brøgger <none@Rasmus.Brogger--uni-c.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: IBM X225 (Serverraid SCSI)

On Wed, Nov 12, 2003 at 03:05:14PM +0100, Phil Regnauld wrote:
> madsen999@mailme.dk

> 5.1-RELEASE, ja, for det meste.
>
> 5.x-CURRENT: NO!

Jeg har ikke haft held med at få et ServeRaid (ips driver) til at virke
på IBM x232 endnu. Jeg har dog været lidt i tvivl om hvorvidt ips kun understøtter 4.x kortet eller om den også går op til
5.x. Men jeg har heller ikke rigtigt brugt tid på det.

På Linux skal man være opmærksom på at der skal være overensstemmelse
mellem ServeRaid bios version, og driverversion i kernen. Hvis de to
ikke er ens sker der grumme ting med diskene under højt load. Jeg har ikke
undersøgt om det samme gælder for FreeBSD.

Mine erfaringer med ServeRaid, og de monitor tools som findes til kortet
er dog ganske gode.

/rhb