seg.fault med apache 1.3 og php4

From: Claus Guttesen (none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 05 Nov 2003 - 01:36:55 CET

Date: Wed, 5 Nov 2003 01:36:55 +0100 (CET)
From: Claus Guttesen <none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: seg.fault med apache 1.3 og php4
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

Hej.

Efter at have nedgraderet fra apache 2 til 1.3, er jeg
rendt ind i et andet knapt så prekært problem.

Med visse mellerum, kommer meldingen 'child pid 71249
exit signal Segmentation fault (11)'. Jo flere som er
inde på serveren, jo oftere kommer den.

Jeg tror ikke det er en DOS (denial of service) eller
exploit. De forekommer kun på de web-servere som
deltager i LVS, pilles en server ud, stopper
meldingerne.

Jeg har sat LogLevel debug, men det er alt hvad jeg
får i loggen. /var/log/messages kommer kun med
'/kernel: pid 71249 (httpd), uid 16: exited on signal
11'.

Apache (1.3.29) er fra ports-samlingen, det er php4
(4.3.4 rc1) også. php4 er oversat med dette:

CURL GD GETTEXT MCRYPT NCURSES PCRE POSIX POSTGRESQL
SESSION SYSVSEM SYSVSHM XML XMLRPC ZLIB

Jeg har søgt på google og finder mest links til imap-
og mod_perl-relaterede diskussioner.

Jeg aner snart ikke mine levende råd. Hvordan finder
jeg ud at, hvad som skaber problemet? Hvor skal jeg
logge (andet end i apache)?

FreeBSD 4.9.

Hilsen
Claus