Re: soekris bestillinger... I/O programmering på en 4801

From: Bo Jacobsen (none@subs--systemhouse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 05 Nov 2003 - 01:17:44 CET

From: "Bo Jacobsen" <none@subs--systemhouse.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: soekris bestillinger... I/O programmering på en 4801
Date: Wed, 5 Nov 2003 01:17:44 +0100

Er der nogen som har prøvet at programmere I/O portene (JP5) på en
4801. Soekris henviser bare til datasheetet til PC87366 kontrolleren.

Måske er der nogen som har nogle (C) programstumper, som kan bruges.
Lige pt. kender jeg intet som helst til low level programmering på BSD, så
enhver oplysning om emnet er velkomment.

Er der nogen som har en fornemmelse af hvor hurtig et 4801 system egentlig
er. Det er selvfølgelig altid svært at specificere præcist, men hvis man f.eks skulle
sammenligne med en std. PIII-500 cpu. Taler vi om 1/2 hastighed (nok lidt usandsynligt),
1/10 hastighed eller måske 1/100 hastighed.
Måske kunne jeg også spørge på en anden måde. Kan enheden fungere som firewall (med
et nogenlunde almindeligt sæt firewall regler) med fuld tryk på all 3 netkort
samtidigt (3x100Mbit, eller 3x200Mbit hvis de kan køre duplex), uden at systemets
samlede cpu forbrug behøver at overstiger måske 25% af den samlede kapacitet.

Bo