Re: Trasparent proxy ( bridge )

From: Henrik Lund Kramshøj (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 01 Nov 2003 - 12:37:06 CET

Date: Sat, 1 Nov 2003 12:37:06 +0100
Subject: Re: Trasparent proxy ( bridge )
From: Henrik Lund Kramshøj <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

On lørdag, nov 1, 2003, at 12:02 Europe/Copenhagen, madsen999@mailme.dk
wrote:

> Sidder og roder lidt med en 4.8 boks.
> Er der nogen der kan hjælpe mig lidt videre?
der er sikker nogle freebsd gutter der kan :-)

> p.s. Hvad står ipfw egeltligt for? og er det også det der kaldes 'ipf'?
Nej, Practical UNIX & Internet Security har en lille fejl der ;-)

IPFW står vist for IP FireWall og der er også IPFW2 (udvidet
something??)

IPF er IP Filter lavet/vedligeholdes af Darren Reed

PF er Packet Filter og kommer fra OpenBSD (efter at de ikke brød sig om
licensen på IPF og IPF Darren Reed skrev de et nyt pakkefilter)

OpenBSD PF er blandt andet lavet af Danielt Hartmeier som var til
Linuxforum,
der er en OK præsentation på linuxforum, men der er kommet mange LÆKRE
features med i PF på det seneste

Det er vist de tre firewall systemer som man kan på FreeBSD pt.
F3det er snart helt Linux agtigt ;-)
/me dukker og løber

god lørdag

Henrik

--
Henrik Lund Kramshøj, cand.scient, CISSP
e-mail: hlk@security6.net, tlf: 2026 6000