Trasparent proxy ( bridge )

From: madsen999@mailme.dk
Date: Sat 01 Nov 2003 - 12:02:34 CET

Date: Sat, 1 Nov 2003 12:02:34 +0100 (CET)
Subject: Trasparent proxy ( bridge )
From: madsen999@mailme.dk
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

Sidder og roder lidt med en 4.8 boks.

Nettet fungerer fint og rl0 og rl1 er bridged.

i sysctl.conf har jeg også:

net.link.ether.bridge_ipfw=1

Jeg prøver med noget i retning af

ipfw add 100 fwd 127.0.0.1,3128 tcp from any to 0.0.0.0/0 80

Reglen virker så vidt jeg kan se. Hvis jeg fyrer en telnet localhost 80 af
på boksen bliver den fint forwardet videre til port 3128,

men altså ikke trafik der kommer fra rl2 netkortet.

Findes der noget til *BSD i stil med iptraf som jeg kender en smule til
fra Linux - så jeg evt kan se hvad der sker?

Er der nogen der kan hjælpe mig lidt videre?

p.s. Hvad står ipfw egeltligt for? og er det også det der kaldes 'ipf'?

Med ydmyge Hilsner
M. Madsen