RE: raid & atacontrol - hvad nu?

From: Michael Andreasen (none@michael--subwire.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 30 May 2003 - 19:27:45 CEST

From: "Michael Andreasen" <none@michael--subwire.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: RE: raid & atacontrol - hvad nu?
Date: Fri, 30 May 2003 19:27:45 +0200

>Hmm, sikker på det er et RAID kort? Ultra 100|133 TX2 "bare" et ATA
>kort...

lol.. nej ved nærmere eftersyn kan jeg godt se det ikke er et raid kort.
Tror vist jeg fik forvekslet med det dobbelt så dyre kort: Promise Fast
Track raid 133

Betyder det så at det jeg har fået lavet i virkeligheden er en software
raid? :o) I virkeligheden også ok, hvis det er det, men så behøvede jeg
vel egentligt ikke den nye controller, så kan atacontrol måske bare
bruges til at lave den software raid som jeg har behov for. :o)

Iøvrigt viste atacontrol status at den var igang med en yderst "stille"
rebuild, så det var som du sagde den måden data blev kopieret på.

Oprindeligt ønskede jeg egentlig bare en software raid, men opgav mere
eller mindre i mangel af (for mig) forståelse af dette. Har læst i
handbook:
http://www.freebsd.org/doc/en_US.ISO8859-1/books/handbook/raid.html Der
snakker om CCD + vinum i en sådan grad, at jeg kastede den hvide klud og
købte sådan et kort. :o)

--
Mvh
Michael Andreasen