Spam spam spam eggs and spam...

From: Mads (none@mads--kanon.net.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 30 May 2003 - 14:19:54 CEST

Date: Fri, 30 May 2003 14:19:54 +0200
From: Mads <none@mads--kanon.net.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Spam spam spam eggs and spam...

  Hej..

  Jeg gik og troede at jeg havde sikret min sendmail saa fint. Jeg
  opdaterer min access.db og min relay-domains jaevnligt.

  Men saa kikker jeg i min maillog og ser at der er masser af spam
  mail som bliver sendt igennem alligevel.. :( (I ved: "Subj: make a
  million bugs in ...." og andre subjects som jeg ikke lige skriver
  her.. ;-)

  Det kommer fra bestemte ip addresser, og jeg proever saa at rejecte
  dem gennem "access.db" (rette access, make access.db og genstarte
  sendmail) og "relay-domains" (disse ip addresser er IKKE i dene
  fil), men det betyder intet. Stroemmen af mails fortsaetter

  Jeg magler lige et vink i den rigtige retning. Hvordan kan jeg
  forhindre mail fra bestemte ip addresser i at relay'e gennem min
  server? Et link til noget jeg kan laese er ok, maaske har jeg
  overset noget i sendmail manualen???

 /Mads

Mads Petersen
Amsterdam