Re: SCO's saganlæg mod IBM vedr. licensrettigheder

From: Poul-Henning Kamp (none@phk--phk.freebsd.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 27 May 2003 - 23:06:17 CEST

To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: SCO's saganlæg mod IBM vedr. licensrettigheder
From: "Poul-Henning Kamp" <none@phk--phk.freebsd.dk.lh.bsd-dk.dk>
Date: Tue, 27 May 2003 23:06:17 +0200

In message <none@1054068506.2534.77.camel--shogun.hjemmenet.lh.bsd-dk.dk>, Peter Toft writes:

>Lige nu må vi bare presse SCO til at lægge deres "såkaldte" beviser
>frem. Det er jo afpresning - og det rammer godt denne gang - at
>Linux-leverandører ikke ved hvad der er galt, men at der er *noget*
>galt.

Taget i betragtning at der er tale om et 1.000.000.000,00 USD
sagsanlæg, så tror jeg ikke vi skal få vores håb for højt op om
hvad sandheden har at kunne byde på, skulle den så end kunne
skaffes frem.

>Jeg tror ikke det er sidste gang vi ser angreb på open source systemer.
>Jo mere populært det bliver jo mere bliver der sat ind mod det....

Jeg tror kun det er et overgangsfænomen. Lidt endnu kan man
mistænkeliggøre open source, men den tid er ved at være ude, folk
har fattet både hvad det handler om, og hvad det giver dem, så vi
er allerede begyndt at se angreb på open source som koncept give
bagslag.

>Vi har faktisk tidligere haft et pinligt problem med "lån" af kode
>http://slashdot.org/bsd/01/09/24/1432223.shtml
>som jeg ikke kan huske hvad der skete med.

Det er der vist faldet ro om.

--
Poul-Henning Kamp       | UNIX since Zilog Zeus 3.20
phk@FreeBSD.ORG         | TCP/IP since RFC 956