Syg Vaio

From: Peter Toft (none@pto--sslug.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 11 May 2003 - 17:50:48 CEST

Subject: Syg Vaio
From: Peter Toft <none@pto--sslug.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Date: 11 May 2003 17:50:48 +0200

En af mine venner har en syg laptop - Sony Vaio, hvor han nu prøver
at boote FreeBSD på. Den kan ikke installere en SuSE Linux eller Red Hat.

Han *har* kørt 24 timers mem-test (fra en SuSE Linux - som jeg tror er god).

Jeg vil lige høre jer hvad I mener om følgende boot-sekvens, min ven skriver

-------------------

Jeg har nu forsøgt at boote med nogle FreeBSD-disketter uden at min CD-rom var
tilsluttet. Der kommer en masser, som ser rigtigt nok ud, men der kommer også
dette:

<FreeBSD>
... configured irq 3 not in bitmap of probed irqs 0
... port may not be enabled
... can't assign ressources [port]
... can't assign ressources [port]
... can't assign ressources [memory]
... can't assign ressources [memory]
... can't assign ressources [port]
... can't assign ressources [port]
... CBI reset failed, TIMEOUT
... CBI bulk-in stall clear failed, TIMEOUT
... CBI bulk-out stall clear failed, TIMEOUT
</FreeBSD>

De sidste tre sætninger gentages så.

Ja, så min hardware er vist syg, men giver ovenstående nogen informationer?

--
Peter Toft, Ph.D. [pto@sslug.dk] http://pto.linux.dk

"I don't think Microsoft is evil in itself; I just think that they make really crappy operating systems." -- Linus Torvalds