Re: Firewall / proxy med authentication fra webbrowsers

From: Alex Holst (none@a--mongers.org.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 05 May 2003 - 15:25:32 CEST

Date: Mon, 5 May 2003 15:25:32 +0200
From: Alex Holst <none@a--mongers.org.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Firewall / proxy med authentication fra webbrowsers

Quoting Niels Wahlgreen Kristiansen (nwk@scandius.dk):
> Jeg vil installere en FreeBSD maskine som firewall og proxy, men jeg
> har følgende lidt specielle krav, som gør at jeg ikke ved om det kan
> lade sig gøre på en FreeBSD maskine.

*Skal* det vaere en FreeBSD maskine? OpenBSD's pf har anchors som goer
at du kan indsaette og modificere filtering regler fra externe
programmer.

Der er ogsaa authpf som kan virke som en authentication gateway.

Det kommer meget taet paa en Firewall-1 agtig loesning.

when it's more bare, more hollow.                 http://a.mongers.org