Re: C++ IDE

From: Morten Liebach (none@m--mongers.org.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 26 Mar 2003 - 12:07:14 CET

From: "Morten Liebach" <none@m--mongers.org.lh.bsd-dk.dk>
Date: Wed, 26 Mar 2003 12:07:14 +0100
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: C++ IDE

On 2003-03-26 10:33:42 +0100, Anders Soendergaard wrote:

> Man skal bestemt ikke grine af 'vi', men hvis man godt kan lide
> et integreret miljø hvor man kan compile og debugge i er
> emacs bestemt heller ikke at kimse af!
> Fordelen ved vi er at den er på alle de Unix platforme du
> kommer i nærheden af og den er uhyggelig effektiv at editere
> i når du har ``tæmmet'' den. emacs kan fås til alle de Unix platforme
> du kommer i nærheden af (og er ligeledes effektiv), og begge kan
> bruges hvadenten du har X til rådighed eller et rent tekst interface.

Vi(m) er godt. Amen. :)

> Hvis man godt kan lide knapper (:-)) og ikke kan vente til
> Eclipse folkene bliver lige så klar med deres C/C++ support
> som de er med Java (dvs. at den kan vise library funktioner,
> datastrukturer, variabellister, mv. når man holder musen over
> et keyword) så er Anjuta også noget man skulle tage at kigge på.

Ingen har nævnt KDEvelop (http://www.kdevelop.org/) og KDE Studio
(http://www.thekompany.com/projects/kdestudio/), så det har jeg hermed
gjort. Endelig er der http://jdee.sunsite.dk/ til emacsen, den er lavet
til Java, men skulle også kunne bruges til C++, svjv.

Med venlig hilsen
                                 Morten

--
         Morten Liebach <none@m--mongers.org.lh.bsd-dk.dk> - http://m.mongers.org/