SV: QDI motherboards og FreeBSD

From: Per Møller (none@per--vestnet.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 19 Mar 2003 - 10:34:40 CET

From: Per Møller <none@per--vestnet.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: SV: QDI motherboards og FreeBSD
Date: Wed, 19 Mar 2003 10:34:40 +0100

Hej Gert,

Jeg har haft samme problem med et Aopen MX46-533V bundkort som ogsaa
benytter SIS6xx chipset.

Jeg proevede ligeledes med bios update, ny disk, nye kabler etc.

Jeg fandt loesningen i bios'en ved at slaa UltraDMA fra for alle diske,
derefter kunne jeg boote og installere.

Dog skal det siges at jeg har oplevet et performance fald paa typisk
20%. Saa spoergsmaalet er om man kan leve med det.

// Per Moeller