Re: EXT2FS

From: Kim Jørgensen (none@fuzzy--linuxnerds.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 08 Mar 2003 - 09:16:51 CET

Date: Sat, 8 Mar 2003 09:16:51 +0100
From: Kim Jørgensen <none@fuzzy--linuxnerds.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: EXT2FS

Hejsa

> Der er support for ext2fs i FreeBSD. Se `man 8 mount_ext2fs`!

Lige en lille indskyldelse, du skal nok ikke bruge ext2 permanent på din BSD box.
<snip fra /usr/src/sys/i368/conf/LINT>

#
# Add support for the EXT2FS filesystem of Linux fame. Be a bit
# careful with this - the ext2fs code has a tendency to lag behind
# changes and not be exercised very much, so mounting read/write could
# be dangerous (and even mounting read only could result in panics.)
#
options EXT2FS

</snip>

Jeg har dog brugt det på en server i over en måned uden probs - ventede på en ny disk.

--
Mvh.
Kim Jørgensen