Re: EXT2FS

From: Naim (none@naim--email.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 09 Mar 2003 - 01:12:03 CET

Date: Sun, 09 Mar 2003 01:12:03 +0100
From: Naim <none@naim--email.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: EXT2FS

Jo jeg bruger FreeBSD :-)

Det er rigtigt at FreeBSD understøtter ext2fs, men ikke som standart,
efter jeg havde postet mailen igår fandt jeg ud af:

1. Det er ikke en del af kernen som standart
2. Det findes ikke som modul (ingen har skrevet det endnu)
3. Kernen skal compiles så virker mount med -t ext2fs eller mount_ext2fs

Jeg compilede kernen med det og fik overført de nødvendige data.
Tilsyneladende virke det kun som -r og man kan ikke skrive til disken,
uden -r kunne jeg ikke mounte disken.
Nåå, men det var lidt info :-) Tak for kommentarene :-)

Mvh. Naim

PS.: Det kunne være rart med et modul, så kunne man lige loade det når
man skulle bruge det den ene eller to gange, og derefter fjerne det.