Re: Trådløst netværk

From: Henrik Lund Kramshøj (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 25 Jun 2003 - 15:25:57 CEST

Date: Wed, 25 Jun 2003 15:25:57 +0200
Subject: Re: Trådløst netværk
From: Henrik Lund Kramshøj <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

On onsdag, jun 25, 2003, at 12:28 Europe/Copenhagen, Torben Sørensen
wrote:

> Hej folks
>
> Vi har en lille pige på næsten 1 år og hun er helt vild med at rive og
> ruske i ledningerne (det er der sikkert nogen af jer der kender til > :).

Næhh, jeg har lært min søn at passe på, tror kun han var tre da han
lærte at holde en CD rigtigt ;-)

Gør dig selv en tjeneste, hold ledninger steder hvor hun ikke kan få
fat i dem, og lær hende
det så hurtigt som muligt ;-)

> [...]
>
> Jeg vil gerne have et trådløst netværk, hvorpå der er tilsluttet 3
> bærbare (PCMCIA).
> Jeg har en ADSL forbindelse (jeg ved ikke om det har noget at sige),
> og der er en router fra Tele Danmark (4 udgange), hvor jeg idag
> trækker kabler til min server og en arbejdsstation (det kan vel godt
> fortsætte som det plejer) samt et laaaangt kabel ud af kældervinduet,
> op gennem haven og ind i stuen gennem vinduet, hvor der står en 8
> ports HUB som de 3 bærbare er koblet på. Det er lige her det går galt
> (med den lille). Det vil jeg gerne erstatte med noget tråløst netværk!

Derudover er trådløst netværk lækkert - men pas på

Det er efter min mening en voldsomt umoden teknologi, og her mener jeg
udstyret
ikke standarderne - der er mange eksempler på Access points som var af
en
så ringe kvalitet, sikkerhedsmæssigt, at man græder!

Mit råd er at købe et PCI kort til din firewall og så kopiere reglerne
fra Internetsiden
- WLAN er at betragte som VÆRRE end Internet forbindelsen IMHO

Der er forøvrigt et par links til kort på BSD-DK FAQ:

        http://www.batmule.dk/BSD-DK/BSD-DK_FAQ.txt

se spørgsmål 20

Mvh

--
Henrik Lund Kramshøj, cand.scient, CISSP
e-mail: hlk@security6.net, tlf: 2026 6000