Trådløst netværk

From: Torben Sørensen (none@ts--interactive.as.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 25 Jun 2003 - 12:28:48 CEST

To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Trådløst netværk
From: "Torben Sørensen" <none@ts--interactive.as.lh.bsd-dk.dk>
Date: Wed, 25 Jun 2003 12:28:48 +0200

Hej folks

Vi har en lille pige på næsten 1 år og hun er helt vild med at rive og
ruske i ledningerne (det er der sikkert nogen af jer der kender til :).
Derfor er jeg er på udkig efter noget der kan erstatte alle ledningerne i
stuen.

Jeg vil gerne have et trådløst netværk, hvorpå der er tilsluttet 3 bærbare
(PCMCIA).
Jeg har en ADSL forbindelse (jeg ved ikke om det har noget at sige), og
der er en router fra Tele Danmark (4 udgange), hvor jeg idag trækker
kabler til min server og en arbejdsstation (det kan vel godt fortsætte som
det plejer) samt et laaaangt kabel ud af kældervinduet, op gennem haven og
ind i stuen gennem vinduet, hvor der står en 8 ports HUB som de 3 bærbare
er koblet på. Det er lige her det går galt (med den lille). Det vil jeg
gerne erstatte med noget tråløst netværk!

De bærbare der skal benytte det trådløse netværk er maskiner med følgende
OS'er:
- FreeBSD 5.0-Release
- Windows XP
- Windows 98