Re: Proftpd og Mysql 4.1

From: Alex Holst (none@a--mongers.org.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 25 Jun 2003 - 13:52:15 CEST

From: "Alex Holst" <none@a--mongers.org.lh.bsd-dk.dk>
Date: Wed, 25 Jun 2003 13:52:15 +0200
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Proftpd og Mysql 4.1

Quoting Peter Zinck Wulff (peter@zw.dk):

> Til gengæld kan du lave et buildscript du kan bruge på flere forskellige
> platforme. Men, for novicer er ports sikkert at fortrække, jeg bruger det
> sjældent.

Ports er jo netop et buildscript og saa vidt jeg ved virker de paa
tvaers af platforme. Ports er ofte udviklet og vedligeholdt af folk der
kender mere til applikationen og OS'et end du goer. Man kan med fordel
vedligeholde sine egne ports hvis man har mange lokale aendringer i
koden eller default indstillinger. (Laenge leve SCM vaerktoejer).

Jeg compiler faktisk selv kun ports hvis der ikke er nogen package for
den applikation jeg skal bruge, eller den paagaeldende package har
uheldige options. Der er ingen grund til at ting skal tage laengere tid
end hoejst noedvendig.

Men maaske jeg er super-novice.

when it's more bare, more hollow.                 http://a.mongers.org