Re: SCO's saganlæg mod IBM vedr. licensrettigheder

From: Poul-Henning Kamp (none@phk--phk.freebsd.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 17 Jun 2003 - 09:32:51 CEST

To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: SCO's saganlæg mod IBM vedr. licensrettigheder
From: "Poul-Henning Kamp" <none@phk--phk.freebsd.dk.lh.bsd-dk.dk>
Date: Tue, 17 Jun 2003 09:32:51 +0200

In message <none@87el1ti546.fsf--xyzzy.adsl.dk.lh.bsd-dk.dk>, Peter Makholm writes:

>Chris Sontag fra SCO udtaler:
><http://www.byte.com/documents/s=8276/byt1055784622054/0616_marshall.html>
>
> "But what about BSD?" I asked. Sontag responded that there "could be
> issues with the [BSD] settlement agreement," adding that Berkeley
> may not have lived up to all of its commitments under the
> settlement.
>
> "So you want royalties from FreeBSD as well?" I asked. Sontag
> responded that "there may or may not be issues. We believe that UNIX
> System V provided the basic building blocks for all subsequent
> [...]

Det er helt klart et gamble fra SCO's side.

Men taget i betragtning at DoJ ventede fra 1969 til 1982 med et
seriøst antitrust sagsanlæg, uden at se IBM blinke og derefter gav
op, så har SCO ikke en snemands chance i helvede.

Jeg er derfor ikke forbavset over at se, hvordan ledelsen i SCO
tilsyneladende har en privat back-up plan der handler om at sælge
deres personlige stock-options mens de er istand til at pumpe aktien
i vejret.

Lovligt ? helt klart.

Profitabelt ? Muligvis.

Etisk ? Ikke en millimeter.

--
Poul-Henning Kamp       | UNIX since Zilog Zeus 3.20
phk@FreeBSD.ORG         | TCP/IP since RFC 956