Re: Upgrade fra FreeBSD 4.x -> 5.x

From: Anders Soendergaard (none@Anders.Soendergaard--nokia.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 16 Jun 2003 - 14:39:52 CEST

Date: Mon, 16 Jun 2003 14:39:52 +0200
From: Anders Soendergaard <none@Anders.Soendergaard--nokia.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Upgrade fra FreeBSD 4.x -> 5.x

On Mon, Jun 16, 2003 at 02:08:56PM +0200, ext Jens Rohde wrote:
> Hej
>
> Jeg går og overvejer at kyle en FreeBSD efter min klaptop i den nærmeste
> fremtid. Jeg er dog lidt i tvivl om, hvorvidt jeg skal nappe en 4.8
> eller en 5.1. Så vidt jeg kan se af "snakken" i FreeBSD-current, så er
> 5.1 vist ikke helt klar til produktion endnu, så jeg hælder mest til en
> 4.8.
Min personlige erfaring med 5.1 er at den bestemt ikke er rygende ustabil.
Jeg ville ikke putte den på produktionsmaskiner, men min personlige (private)
workstation kører da 5.1 uden klynkeværdige problemer.

> Imidlertid syntes jeg ikke det fremgår helt klart, om der - når en
> 5-STABLE er klar - vil være en forholdsvis uproblematisk upgrade-path
> fra 4.x -> 5.x. Jeg gider sgutte bruge mere tid på installation end lige
> højest nødvendigt :)
Som det har været diskuteret for nylig er den mest fornuftige transition
en re-installation. Og hvis du synes at det er dødspændende at
installere hele tiden, kunne det være at du skulle vove pelsen og
hoppe på den "blødende kant!".

Mvh, Anders