Re: Underlig process nedlægger internettet

From: Jesper Nøhr (none@jesper--noehr.org.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 14 Jun 2003 - 14:26:01 CEST

From: Jesper Nøhr <none@jesper--noehr.org.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Underlig process nedlægger internettet
Date: Sat, 14 Jun 2003 14:26:01 +0200

Hvis vi taler om services der er adgang til:
Den kører:
 o Apache 1.3.27 mod_perl/1.27 PHP/4.3.1 mod_gzip/1.3.26.1a
 o OpenSSH_3.4p1 FreeBSD-20020702, SSH protocols 1.5/2.0, OpenSSL
0x0090607f
 o Pure-FTPd 1.0.14
 o Postfix 2.0.9
 o Courier-IMAP 1.7.1
 o ics-dhcpd
 o Samba 2.2.7a (men den er sat op så der ikke er adgang til anonyme
connections)
 o MyDNS 0.9.10
 o MySQL 4.0.12
 o amavisd-new-20030314-p2

Jeg vil vove at påstå at de services er er forholdsvist nye, så jeg
tvivler næsten på at en af dem er kompromiseret. Jeg kan selvfølgelig
tage fejl.
Er en af disse services en sikkerhedsrisiko i sig selv?

- Jesper.