Re: SV: Underlig process nedlægger internettet

From: Henrik Lund Kramshøj (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 14 Jun 2003 - 13:36:01 CEST

Date: Sat, 14 Jun 2003 13:36:01 +0200
Subject: Re: SV: Underlig process nedlægger internettet
From: Henrik Lund Kramshøj <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

On lørdag, jun 14, 2003, at 12:29 Europe/Copenhagen, Mads wrote:

> måske
>

> Hvad er chkrootkit? Hvor kan man laese om det?
på Internet
evt. http://www.chkrootkit.org/ ;-)

chkrootkit er godt til at afgøre om man er hacket, men ikke så godt til
at
fjerne mistanken

HVIS chkrootkit siger - der er fundet en trojaner så ER man med STOR
sandsynlighed
hacket

hvis den ikke siger noget kan man stadig være hacket, men chkrootkit kan
ligesom antivirus systemer ikke kende signaturer på nye skadelige
programmer

Mvh

--
Henrik Lund Kramshøj, cand.scient, CISSP
e-mail: hlk@security6.net, tlf: 2026 6000