Re: Underlig process nedlægger internettet

From: Flemming Jacobsen (none@fj--batmule.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 14 Jun 2003 - 10:11:21 CEST

Date: Sat, 14 Jun 2003 10:11:21 +0200
From: Flemming Jacobsen <none@fj--batmule.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Underlig process nedlægger internettet

Jesper Nøhr wrote:
> Jeg vågner her til morgen for at finde ud af at mit internet er nede.
> Det er routed gennem en FreeBSD 4.7'er RELEASE-box, og har hidtil kørt

4.7 er snart gammel.

> [...]
> lign.
> Jeg kan også se at LED'sne på min router blinker helt hysterisk under
> LAN og activity.
> Jeg kan ikke se andre løsninger end en reboot, så jeg vil lige se
> uptime.
> Der bemærker jeg så det underlige at load-avg er på over 8?!
> Jeg checker i en top hvad der kører, og der kører en HEL masse
> processor, under navnet 'slice'.
> Jeg kører en ``man slice'', giver intet, bare 'slice', heller ingenting.
> Hm. Jeg ``killall slice'', og med det samme, holder blinkene op og alt

Du er formentlig blevet hacket.

Kører din box samba? Der kom et exploit til samba < samba-2.2.8_2
tidligere på året.

"slice" er ikke en binær der er shippet med FreeBSD. Det er
formentlig en DDoS klient.

Held og lykke med at reinstallere.

        Hyg'
        Flemming

--
Flemming Jacobsen                                  Email: fj@batmule.dk
   ---===   If speed kills, Windows users may live forever.   ===---