Underlig process nedlægger internettet

From: Jesper Nøhr (none@jesper--noehr.org.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 14 Jun 2003 - 09:17:12 CEST

From: Jesper Nøhr <none@jesper--noehr.org.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Underlig process nedlægger internettet
Date: Sat, 14 Jun 2003 09:17:12 +0200

Hej liste,

Jeg vågner her til morgen for at finde ud af at mit internet er nede.
Det er routed gennem en FreeBSD 4.7'er RELEASE-box, og har hidtil kørt
fejlfrit.
Jeg roder lidt rundt på boxen, som spammer en masse til tty1 om at
arpresolve ikke
kan resolve min routers IP, eller noget lign.
Jeg kan også se at LED'sne på min router blinker helt hysterisk under
LAN og activity.
Jeg kan ikke se andre løsninger end en reboot, så jeg vil lige se
uptime.
Der bemærker jeg så det underlige at load-avg er på over 8?!
Jeg checker i en top hvad der kører, og der kører en HEL masse
processor, under navnet 'slice'.
Jeg kører en ``man slice'', giver intet, bare 'slice', heller ingenting.
Hm. Jeg ``killall slice'', og med det samme, holder blinkene op og alt
virker perfekt.
Hvad er der lige sket her?
På forhånd tak.

Mvh. / Best Regards,