Re: Opgradering til 5.0/5.1

From: Sven Esbjerg (none@esbjerg--xbsd.net.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 06 Jun 2003 - 22:51:40 CEST

Date: Fri, 6 Jun 2003 22:51:40 +0200
From: Sven Esbjerg <none@esbjerg--xbsd.net.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Opgradering til 5.0/5.1

On Fri, Jun 06, 2003 at 10:38:34PM +0200, Anders S. Jensen wrote:
> Hvis det er en produktionsserver der er i skudlinien skulle du måske
> overveje om det er det helt rigtige. Jeg har ikke haft nævneværdige
> problemer med 5.0, men den er jo stadig lidt våd.
>
> Men hvorfor skal det hele også være så kedeligt? Så spring dog
> ud i det. Hvis det var mig ville jeg ikke belave mig på at
> cvsup'e mig fra 4.x til 5.x, jeg ved ikke om der er nogen der
> har erfaringer med det her på listen?
> Jeg ville installere den fra grunden, men jeg er også _ret_
> kedelig når det angår vigtige maskiner.

Du er ikke den eneste der er kedelig ;)

Een god grund til at reinstallere er aendringer i gcc mv som kan give
problemer. En anden er at 5.1 bruger UFS2 som standard filsystem og det er
absolut at foretraekke frem for UFS1.

Du kan jo lave en backup af din konfiguration og en liste og hvilken ekstra
software du har installeret. Ud fra dette kan du lave en ny maskine med samme
funktionalitet. Hvis du ved praecis hvad skal goere kan du jo lave scripts
der goer det hele for dig.

Sven

--
 Fight Internet Censorship! http://www.eff.org