Re: Mount --bind Kan man overhovedet det?

From: Simon L. Nielsen (none@simon--nitro.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 03 Jun 2003 - 01:07:17 CEST

Date: Tue, 3 Jun 2003 01:07:17 +0200
From: "Simon L. Nielsen" <none@simon--nitro.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Mount --bind Kan man overhovedet det?

On 2003.06.02 23:53:47 +0200, Peter Makholm wrote:

> Det er ikke ligegyldigt hvis man skal lave chroots eller
> lignende. Skal skal man bruge hårde links eller andre smarte ting.
>
> Jeg har aldrig selv brugt 'mount --bind' under linux, men de steder
> hvor jeg har set det brugt har netop været som erstatning for hårde
> links til kataloger.

Lyder som det nullfs klarer under FreeBSD.

     The mount_null command creates a null layer, duplicating a sub-tree of
     the file system name space under another part of the global file system
     namespace. This allows existing files and directories to be accessed
     using a different pathname.

> Hårde links til kataloger er dog normalt noget man ikke kan
> gøre. Nogle filsystemer kan vist nok, men det bryder vist noget med
> normal posix semantik.

Det kan give en del problemmer da løkker i filsystemmet ikke kan findes,
og en del andre problemmer.

--
Simon L. Nielsen