Re: Mount --bind Kan man overhovedet det?

From: Peter Makholm (none@peter--makholm.net.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 02 Jun 2003 - 23:53:47 CEST

To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Mount --bind Kan man overhovedet det?
From: Peter Makholm <none@peter--makholm.net.lh.bsd-dk.dk>
Date: Mon, 02 Jun 2003 23:53:47 +0200

Dennis Kjær Jensen <none@signout--signout.dk.lh.bsd-dk.dk> writes:

> Det er lige meget

Det er ikke ligegyldigt hvis man skal lave chroots eller
lignende. Skal skal man bruge hårde links eller andre smarte ting.

Jeg har aldrig selv brugt 'mount --bind' under linux, men de steder
hvor jeg har set det brugt har netop været som erstatning for hårde
links til kataloger.

Hårde links til kataloger er dog normalt noget man ikke kan
gøre. Nogle filsystemer kan vist nok, men det bryder vist noget med
normal posix semantik.

--
 Peter Makholm     |    I congratulate you. Happy goldfish bowl to you, to
 peter@makholm.net |      me, to everyone, and may each of you fry in hell