Re: Ekstra SSLUG-hyggemøde om DocBook SGML/XML 31/7

From: Henrik Lund Kramshøj (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 30 Jul 2003 - 11:39:26 CEST

Date: Wed, 30 Jul 2003 11:39:26 +0200
Subject: Re: Ekstra SSLUG-hyggemøde om DocBook SGML/XML 31/7
From: Henrik Lund Kramshøj <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

On onsdag, jul 30, 2003, at 10:59 Europe/Copenhagen, Laust Jespersen
wrote:

> Det er jo en rigtigt god ting at kende til docbook og sgml når man
> skal lave docs så jeg har tænkt mig at komme til det også.
> Men jeg har heller ikke den store interesse i "Friheden til at vælge"
> projektet, så jeg har tænkt mig bare at luske af når jeg har hørt det
> første :)

Jeg har kigget en smule på det mens jeg var på the camp,
netop fordi man ved brug af disse teknologier
kan lave sine dokumenter/rapporter ved hjælp af scripts - og så til
sidst
aflevere det i et "Microsoft venligt format" som eksempelvis RTF.

Jeg synes det var en stor mundfuld med DocBook, DocBook XML, ISO
entiteter og alt muligt andet! Det er noget HØ rent ud sagt at skulle
samle altsammen, men HEY vi har jo ports!

Både darwinports og de andre BSD ports fungerer virkeligt godt!
kig efter docbook, jade, xml, libxml osv.

FreeBSD doc project er ligeledes værd at se på, og der er en meta-port
docproj som jeg har været vældigt misundelig på da jeg kører OpenBSD
og Mac OS X:-)

samt htmldoc programmet, Tak Esbjerg :-)

Jeg vil helt sikkert gerne deltage på en BSD-DK aften om dette emne,
eventuelt kunne emnet være "dokumentation fra UNIX til RTF"
eller noget i den stil - måske lidt mere hands-on end der er lagt op til
med SSLUG aftenen - som jeg desværre ikke kan komme til :-(

Mvh

--
Henrik Lund Kramshøj, cand.scient, CISSP
e-mail: hlk@security6.net, tlf: 2026 6000