Bootproblemer på Promise SX6000 RAID

From: Gorm J. Siiger (none@gorm--area51.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 16 Jul 2003 - 22:05:18 CEST

Date: Wed, 16 Jul 2003 22:05:18 +0200
From: "Gorm J. Siiger" <none@gorm--area51.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Bootproblemer på Promise SX6000 RAID

Hejsa,

Jeg har problemer med at boote FreeBSD fra mit Promise SX6000 IDE RAID.

Jeg har haft problemet op og vende på hardware@ mail-listen hvor Søren
Schmidt (manden bag Promise driveren) fortæller at FreeBSD boot loaderen gør
noget sjovt som Promise kortet ikke kan finde ud af.

Så kunne det jo være sjovt at boote systemet på en anden disk, men promise
kortet sørger fint for at det er det eneste man kan boote på, ikke engang
den indbyggede SCSI3 controller. Så jeg har floppy og CDROM tilbage.

1. En go' ide til hvordan man får bootet systemet ?
2. Endnu bedre, hvordan får man fixet problemet med boot-loaderen

Den største success er med FreeBSD-5.1 som har driven i kernen, så
installationen går fint nok.

--
Gorm J. Siiger - SonnIT