Re: server

From: Gert Lynge @ Home (@)
Date: Sat 05 Jul 2003 - 15:33:03 CEST

From: "Gert Lynge @ Home" <none@gert--lynge.org.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--BSD-Dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: server
Date: Sat, 5 Jul 2003 15:33:03 +0200

> Eventuelt vil jeg også gerne vide om der er en nem måde at tage backup
> af "hele systemet" så man slipper for at installere det samme 20 gange
> på forskellige maskiner.

Hej Lars - så vidt jeg har læst har ingen svaret direkte på den med "backup
af "hele systemet""
Efter min mening er den eneste rigtige måde at lave komplet backup på med
"dump" og "restore". De tager _ALT_ inkl. links, devices etc.
Vil du ikke bruge tapestreamer kan du bruge standard in/-out i stedet og fx
pipe via gzip til en fil. Har bl.a. set det køre meget stabilt via rsh fra
central backup-server - men så er der selvfølgelig security issues hvis du
kører på netværk du ikke har 110% kontrol over...

MVH
    Gert Lynge

*** Qmail-Scanner Quarantine Envelope Details Begin ***
Quarantine-Description: suspicious
*** Qmail-Scanner Envelope Details End ***